Drullan + stubbåker = taggad häst

Haha ja.. Jag kan iallafall säga att galoppen gick jättebra idag..

Hehe, men iallafall så var Lollo här idag och vi red på stubbåkern (för mig blev det barbacka) och fy fan, Drulls blev jätte pigg och kändes som en tickande bomb ett tag.. alltså helt underbar! men jag började med att skritta i ungefär 10-15min innan jag började trava. I traven så var hon pigg och inte särskilt behaglig, red på volter och åttor för att få henne att slappna av lite, det funkade och hon var ganska fin. Gjorde även flera skänkelvikningar idag och det gick ganska bra. jag har ju som sagt haft problem med galoppenn (hon har inte velat fatta men när hon väl galopperade var hon alltid framåt och glad) men nu så fattade hon galopp utan problem och var helt underbar och hon var verkligen taggad! helt underbar häst jag har asså..
När Lollo skulle rida så föreslog jag att vi skulle sätta på sadeln vilket vi gjorde och Lollo galopperade också några gånger. När Lollo hade ridit klart så ville jag testa en sak i galoppen och hoppade upp igen och galopperade en gång till. När vi skulle skritta av henne så tog vi av både sadel och träns och satte på repgrimma och grimskaft istället och avslutade med en 30min lång skritt tur.



PS: Jag brukar inte i vanliga fall hoppa upp och ner så mycket från hästen men idag så blev det bara så!
PSS; Lollo tog en galopp i hagen innan jag hoppade upp igen och Drullan var där ganska svår att få i galopp, men när jag galopperade någon minut efter på stubben så var hon jätte pigg och tvekade inte alls.

Kommentarer
Postat av: i i d z. [PHOTOGRAPHY]

hey! :D

allt bra idag? ^^



KRAM!

2011-08-05 @ 22:11:48
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: HANNA

lust att vara med på dagens blogg? :)

http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-1.html

2011-08-05 @ 22:25:51
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0