Gårdagens ridpass

igår var ju Lollo här så vi red också.

Jag började med att longera i 10min i skritt innan jag lät henne börja trava. Jag tycker om att longera innan ett ridpass för att se hur hon rör sig och för att se vilket humör hon är på den dagen. efter att ha hon hade travat några varv så bad jag henne att galoppera, hon hade en lugn och fin galopp innan hon typ blev rädd för något..? och började galoppera i fyrsprång och J*vligt snabbt och när hon väl hade saktat av till en lite finare galopp igen så snubblade hon till ordentligt och som den överbeskyddande ryttaren jag är så var jag ju tvungen att kolla flera gånger att hon verkligen inte hade gjort illa sig men som tur var det inget.
Sen så hoppade jag upp (bör säga att jag red barbacka) och började att skritta ett litet tag innan jag började att trava, hon kändes väldigt fin och lyssnade ganska bra. jag testade att göra skänkelvikningar i trav vilket gick sådär, man får tänka på att jag inte brukar jobba så mycket med skänkelvikningar så jag var väldigt nöjd med henne. jag gjorde väldigt mycket skänkelvikningar igår i både skritt och trav och gjorde det mest för att hon skulle bli fokuserad på mina hjälper. jag galopperade även ganska mycket vilket gick väldigt bra, hon är fortfarande lite svår att få i galopp men det börjar bli bättre. I galoppen så var hon fin och galopperade i ett friskt tempo och tvekade inte om jag ville få henne att galoppera snabbare.

okej, jag tänker inte skriva om Lollos ridpass men vi skrittade iallafall av henne i 15min och när vi kom in i stallet så svampade lollo av henne medans jag kollade hovar och stretchade henne. Jag stretchade både fram och bakbenen och det verkade Drulls tycka vara skönt!

gårdagens favorit bild


en fråga till er, brukar ni stretcha hästen efter ett ridpass?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0