Meeen, Lollo du måste förlåta migg.. annars.. vad hette du nu igen?

Men, haha aja Lollo det är faktiskt jag uppdaterade bäst ett tag! hehe.. men det kanske inte räknas, jasså inte? fan också, hur ska jag nu kunna skylla ifrån mig.. nänänä...

Haha nej men jag ska skriva om dagens ridpass.
Idag red jag om bastubacken och Drulls var jättefin och var inte jobbig eller något så det var bra.
Red barbacka som vanligt och när jag hade ridit (har glömt bort att berätta att Anna O var med) hela rundan så hoppade jag av vid brevlådorna och så fick Anna rida, hjon fick rida ssamma runda men åt andra hållet.
När jag kom tillbaks till stallet så tänkte jag träna lite med galoppen, men det hade varit ett rådjur i hagen så Drulls var jätte spänd och försökte sticka iväg hela tiden och var allmänt jobbig, för att få henne att slappna av och lyssna mer på mig så gjorde jag dåliga skänkelvikningar och red på små och stora volter innan jag testade att fatta galopp.
Först så var hon jätte jobbig och försökte stick till grinden och var på hela tiden och fy fan.. ingen tant här inte, det är det enda jag säger! Men sista galoppen gick bra, förutom det att det gick lite för snabbt men lyckades få henne att galoppera ganska fint ett litet tag iallafall!

Bjuder på en bild från idag


PS; märkte nu att det var "igår" och inte idag men aja, nu säger vi att det är dagens ridpass! japp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0