ridpasset..

eftersom att jag inte berättade särskilt mycket om ridpasset i förr går så tänkte jag göra det nu.
Jag började med att longera henne i 10-15min och hoppade sedan upp. jag skrittade något varv kanske innan jag började trava. I traven var hon stressig och spänd så jag försökte trava i små och stora volter för att få henne att slappna av. hon slappnade av lite efter ett tag men var fortfarande jätte spänd vid halsen och jag lyckades inte ens få henne att gå i form, men jag försökte och hon fortsatte att springa iväg när vi kom på den längre streckan och var helt enkelt jobbig. I galoppen så var hon jätte svår och ville inte fatta galopp, jag var tvungen att göra jätte stora hjälper vilket var lite irriterande. När hon väl började galoppera så var det jätte snabbt och hon försökte löpa iväg kändes det som.
efter att jag hade ridit så fick Matilda testa henne och hon fick inte heller henne i form, men hon travade iallafall lite.
smakprov, hade inte världens snyggaste outfit och skjortan får mig bara att se fetare ut än vad jag igentligen är!


PS: juste på den här bilden var jag så j*vla arg! Linda och hennes hade gäster och det var några ungar som höll på att tuta i en bil och det var därför jag tittade åt ett annat håll, hehe ni skulle ha hört mig jag skrek över hela gården "SLUTA TUTA, FATTAR NI INTE ATT NI SKRÄMMER MIN HÄST?!!!!" ehm.. ja det blev väldigt tyst iallafall.. och det var inte bara barnen som tittade på mig, utan alla vuxna som satt på Lindas trädgård stirrade också på mig.. lagom pinsamt bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0